söndag 21 juli 2013

Men hur svårt kan det vara?

Smoothies, alltså. En helt fantastisk uppfinning. Speciellt för mig som aldrig gillat att tugga i mig frukt - en källa till konstant dåligt samvete ("alla" gillar ju frukt, och tänk så nyttigt det är). Men smoothies älskar jag, både smakerna och det faktum att de är så enkla att göra.

Men. Något jag inte riktigt fattar är hur det kan finnas en marknad för receptböcker på temat smoothies. Jag menar, hur svårt kan det vara? Man mixar ihop några random frukter, kanske någon grönsak med, och så lite yoghurt eller mjölk, och/eller en skvätt juice, och så kanske lite honung och någon krydda. En del av charmen med smoothies är ju att experimentera sig fram, och hittills har jag inte lyckats pyssla ihop något som smakar äckligt.

Jaja, alla blir saliga på sin fason. Om man nu trivs bättre med att följa recept får man naturligtvis göra det ;-) Så nu ska jag inte sitta här och gnälla, utan istället lyfta på min lilla rumpa och ta itu med ogräsrensningen.

Fortsatt härlig sommar på er!

4 kommentarer:

  1. Samma här, förstår inte hur det kan finnas en marknad för såna kokbäcker. Eh, instruktionsböcker. Å andra sidan, som inspiration kan det ju faktiskt vara bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är så, eastcoastmom, att man får se dem mer som inspirationskälla ;)

      Radera