tisdag 28 maj 2013

Man kan aldrig ha för många cheongsams...


Jag har aldrig känt mig särskilt bekväm eller snygg i klänning, men det finns ett undantag - den traditionella kinesiska dräkten cheongsam, eller qipao som den heter på mandarin.
Tycker modellen är så stilig, och så finns den ju i hur många vackra sidentyger som helst. Och jag ser helt OK ut i den ;-)
Så...det har ju blivit ett och annat inköp under åren i Shanghai. Kanske hinner nappa åt mig någon till innan jag åker härifrån om en månad ;-)

5 kommentarer:

  1. De är fina, jag har själv en i blått och silver från Kina som jag fått av min mamma.

    Kan tänka mig att förutom de man ser på finfina bilder på nätet passar modellen även äldre "flickor" med lite mera fylle under sidenet.

    Man ser liksom ändå ut som en liten flicka, på gott och ont...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, Wow, man behöver inte ha modellfigur för att se bra ut i dem. Och i själ och hjärta är jag nog en liten flicka, ytterligare en anledning till att trivas i dem ;-)

      Radera
  2. Något jag aldrig testat, kanske skulle göra det...

    SvaraRadera
  3. For you it is so right. Strange if i put one of them i feel and i look like waitress in a chinese restaurent

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh no Mickie, you would look adorable in one, just choose a nicer fabric than the regular waitress stuff, there are so many pretty ones :-D

      Radera